Placerea negocierii

Astazi, 28.04.09, vom pleca catre Sanur, locul unde ne vom petrece ultimele zile de concediu intr-un mod extrem de relaxant…plaja si balaceala in ocean.

Ubud marketDar pana cand sa va povestesc despre Sanur trebuie sa va spun ca azi toti 3

am negociat de ne-au sarit capacele. Asta pentru ca nu puteam parasi Ubud-ul fara sa mergem si in marea si vestitat lui piata. Un fel de bazar, mai degraba unde poti gasi orice, de la o autentica copie Rolex πŸ™‚ pana la diverse mancaruri de strada. Experienta a meritat din plin, dar pretul pe care l-am platit a fost toata energia care ne ramasese.

Mancare de stradaIata si un exemplu: vreau sa cumpar un magnet de frigider, o intreb pe tanti de la

taraba cat costa, se uita la mine si imi spune 50.000 de IDH (aprox. 3.5 euro). Eu ma uit la ea tamp si ii spun ca e prea mult. Ii ofer 5.000 de IDH. Ei bine de aici au inceput discutiile care nu au durat nici mai mult nici mai putin de 12 minute. Finalul: cumpar magnetul cu pretul de 6.000 de ruphias πŸ™‚ Este incredibil ce preturi cer turistilor pentru orice.

Ubud market de sus

Dar cu perseverenta oamenii cedeaza si ajungi sa dai o suma cat de cat corecta pe ceea ce cumperi.

Regula nr. I in Indonezia: NEGOCIATI pana la ultimul sfant!

Capcana nr I in Indonezia: CONVERTIREA sumei cerute in lei sau euro! Never do that! Pentru ca vei considera ca e extrem de ieftin, dar de fapt nu e. Asa ca ramaneti cu moneda locala in minte cand mergeti la cumparaturi.

Ok, gata cu piata descrisa prin cuvinte. Pentru mai multe detalii check the pictures πŸ™‚

Dupa un pranz cu multe furnici in meniu πŸ™‚ am luat-o inspre hotel sa ne luam bagajele si sa gasim un taxi care sa ne duca in Sanur. Zis si facut, iar in jur de ora 4:00 pm am ajuns la mal de ocean. Fiindca aici nu aveam nici cea mai mica idee de o posibila cazare, baietii m-au lasat amanet la un net cafe ca sa mai scriu pa blog πŸ™‚ cat timp ei au plecat in gasirea unei camere mai ieftine de 200.000 IDH pe noapte. Dupa 2 ore au gasit o camera la Keke homestay cu 150.000 IDh pe noapte, 3 persoane, breakfast cu 2 oua πŸ™‚ in loc de unul.

Cand mi-au spus ca vom primi un ou in plus la micul dejun, am inteles de ce au stat atat de mult πŸ™‚

Fericiti si linistiti ca am ajuns la mare unde ne vom relaxa cat de mult putem, am mers la Keke, ne-am dusuit si am luat-o la picior catre plaja. Aici am avut o mica-mare surpriza: apa din ocean disparuse. Panic button, panic button, unde e apa, vine tsunami…

Drept urmare, primul localnic vorbitor de putina engleza a fost luat la intrebari in legatura cu apa si cu se poate intampla. Ne-a linistit spunandu-ne ca incepand cu ora 3:00 pm apa se retrage, iar in jur de ora 10:00 pm revine. Motivul, pozitionarea lunii. Si cand zic ca oceanul disparuse, ma refer la o retragere de aproximativ 2 m a apei. Impresionant.

Cu speranta ca de dimineata vom gasi marea si ne vom putea balaci in ea, am luat-o inspre hotel.

Stati pe aproape ca vom reveni si cu ultimele povestiri din concediul minunat din Indonezia.