Frumusetea Bali-ului…

Este deosebita si complexa in acelasi timp si categoric greu de desris in cuvinte.

Prima destinatie din Bali in care am ajuns a fost Ubud, centrul cultural al insulei. Pt ca am ajuns destul de tarziu la hotel, ziua de 27.04.2009 am inceput-o putin mai tarziu. Activitatea principala a zilei: explorarea zonei cu motorbike-uri. Initial eu am ripostat pentru ca am fost cu adevarat ingrozita de cum se circula pin Indonezia. Dar fiind in minoritate, am acceptat πŸ™‚

Livada de clementineDupa cateva sute de metri cu minunatia miscatoare, dragul meu sot mi-a dovedit ca nu degeaba are permis categoria A πŸ™‚ Se descurca foarte bine si sunt mandra de el πŸ™‚ πŸ™‚

Prima oprire trebuia sa fie Tirta Empul (Water Temple), un loc superb situat la aproximativ 20 km de Ubud. Pe drum insa, am zarit o livada cu niste pomisori care aveau in varful crengilor niste chestii mici zi verzi, pe alocuri portocalii. Cand Radu-curajosul s-a dus mai aproape a constatat ca sunt clementine/mandarine. Drept urmare am avut o gustare pe cinste cu micutele fructe πŸ™‚Vulcanul Batur

Ne-am continuat drumul si am ajuns la vulcanul Batur, de unde am avut o priveliste absolut superba cu un vulcan care nu demult erupsese si langa care se vedea un lac vulcanic destul de mare. Vom pune cateva fotografii si veti vedea si voi πŸ™‚

Chiar daca trebuia sa ajungem la acel templu, ne-am mai oprit pe drum sa facem ceva cumparaturi pentru pranz, care a fost format numai din fructe; diverse si multe necunoscute pentru noi europenii πŸ™‚ Balineze :)Am avut astfel ocazia sa gustam si vestitul Durian. Cand il ai aproape ai doua variante: iti place, sau nu-l suporti! De ce? Pentru ca mirosul pe care il emana este puternic si deloc placut, dar gustul este incredibil. Imaginati-va ca ati manca o inghetata, extrem de dulce dar cu miros puternic de ceapa, dupa parerea mea. Mie mi-a placut la nebunie, iar Pedro nici macar nu a vrut sa stea pe aproape. Cu siguranta voi mai manca cand pana cand plecam πŸ™‚ Oricum, merita incercat!!!

Love symbolIntr-un final am ajuns si la templul cu ape termale. Un loc foarte fain dar destul de aglomerat cu oameni de toate culorile si dimensiunile πŸ™‚ care veneau imbracati in costume corespunzatoare si cu ofrande. Ieri a fost o zi speciala in Bali, si la toate templele se aduceau ofrande zeilor.

Aici, la Tirta Empul, oamenii veneau cu ofrande in fata zeilor pentru a-si purifica sufletul si corpul. Corpul era purificat printr-o baie pe care o faceau intr-un bazin unde curgea apa termala (ziceau ei). Asa ca femei, barbati, copii, balinezi su nu, intrau cu totii in apa, se spalau, puneau ofrande, se rugau si plecau multumiti si veseli ca au reusit sa fie aproape de zei.

Fetele din Bali sunt cu adevarat superbe…in mare parte πŸ™‚ A fost un deliciu pentru baieti sa le vada iesind din bazin ude πŸ™‚ Despre domni nu as putea spune acelasi lucru, asa ca le-am urmarit si eu tot pe doamne πŸ™‚

Priveliste la templul Gunung KawiDupa cele vreo 2 ore pe care le-am petrecut aici, ne-am luat motorbike-urile si am plecat spre un alt templu, al carui nume nu mi-l mai amintesc acum (later edit: este vorba despre templul Gunung Kawi). Asta pentru ca eu nu l-am vazut din motive subiective πŸ™‚ Pana la el, baietii au coborat aproximativ 350 de trepte care despicau in doua multiple terase de orez.

Deoarece aici la 6:30 pm este deja noapte, ne-am urcat pe motorbike-uri si am plecat spre hotel. Radu vitezomanul a luat-o inainte, iar noi ne-am pierdut putin. Asa ca ne-am invartit prin zona vreo ora intreband in stanga si dreapta cum ajungem inapoi in Ubud πŸ™‚ Intr-un final am ajuns, am facut un dus, am plecat sa mancam ceva si sa vedem dansurile balizeze care aveau loc pe strazile orasului.

Ritual Tirta EmpulIn mod normal, ca sa te vezi asa ceva, trebuie sa platesti cam 75.000- 100.000 de rupiahs. Dar noi le-am vazut gratis πŸ™‚ Am stat vreo ora, timp in care doua doamne au dansat si am intretinut publicul cu tot felul de glume pe care binenteles nu le-am priceput.

Revenind la titlul acestui post, Bali-ul este frumos si emana aceasta frumusete din aproape orice: femei, copii, haine, flori, temple, ofrande, obiceiuri, mancaruri, bauturi… Ma bucur tare mult ca am reusit sa vedem acest colt de lume si speram sa mai revenim si anii urmatori.

Terima Kashi (Multumim),

Dobrestii

Later edit: am adaugat cateva poze, inclusiv cu dansurile gratuite si cu sariturile in piscina de la Dewa Bungalows, locul in care am stat πŸ˜‰

Dansuri balinezeDansuri BalinezeDansuri BalinezeCopii balineziBali MaskSaritura Bomba :)Aterizarea bomba :)