The Castel of Siguenza

Ziua 2 – Siguenza, Soria, Numantia si Valonsadero

Spania este pentru sufletul meu o mică-mare plăcere a vieții în fața căreia voi lăsa deoparte multe “prințipii” și constrângeri. De aceea, înainte de a părăsi Madridul și a începe excursia prin zona Castilla y Leon, am luat un mic dejun carnivor 🙂 la bine cunoscutul Museo Del Jamon din Plaza del Sol.
Dupa atâta înfruptare cu delicatese porcine și nu numai, am urnit mașina spre zona Soria. Prima oprire un orășel numit Siguenza.

Ca să ajungem la el, GPS-ul din dotare cu hărți mai vechi de 5 ani în memorie, ne-a scos de pe autostradă ca să ne bage pe un drum “de țară” atât de bun și spectaculos încât ne opream din 200 în 200 de metri ca să-l admirăm.
Cumva, drumul drept pe care mergeam a ajuns brusc pe buza unei foste albii de râu, spectaculoasă și periculoasă de traversat cu mașina în același timp.
On the way to Siguenza
Când am ajuns pe cealaltă buză a prăpastiei, ni s-a arătat în fața orașul Siguenza cu al lui castel frumos și maiestuos poziționat binențeles, în vârful dealului 🙂

Spaniolii se respectă, așa că la ora 14:00 au închis toate magazinele, catedrala, băncile și au tulit-o acasă ca să se bucure de cele 4 ore de siesta. Prin urmare noi eram singurii bezmetici din oras 🙂
Bird on the Cathedral

Încântați de frumusețea orașelului, străduțelor înguste sau a caselor portocalii, am urcat spre Castel. Căutând poarta de acces observăm că la intrarea lui era o tăblița pe care scria Parador și avea desenat un mare H. Hmmmm, să fie oare castelul transformat într-un hotel de 4 stele? Ei bine, da.
The Castel of Siguenza

Intrăm înăuntru, cerem și primim permisiunea de a vizita curtea interioară, restaurantul, barul și sala mare de ceremonii. Odată cu vizita noastră observăm un tânăr cuplu care discută cu un domn slabut și grizonat despre organizarea nunții în această sală a cărei capacitate este de nici mai mult, nici mai puțin de 300 de persoane și care arată ca dintr-o poveste cu prințese și prinți calare pe armăsari albi.
Uauuuu! Probabil vor avea o nunta ca-n povești…la castel și vor trăi fericiți până la adânci bătrâneți.

Plecăm de la castel și din Siguenza pentru a ajunge în regiunea Castilla y Leon unde vom petrece următoarele 5 zile. Prima oprire: orasul Soria.

Ca mai toate orașele zonei centrale a Spaniei, Soria este așezat pe un deal, având un castel și multe catedrale impunătoare, străzi înguste, un râu care îl înconjoară și împrejurimi de mari încărcături istorice.
Rio Duero

Dobrestii in Siguenza

După ce am vizitat orașul, am mers către Numantia, un mic sătuc lângă care se pot vizita ruinele unui fost oraș roman situat pe vârful unui deal. Pășind pe fostele străzi ale istoricului oraș te cam trec fiorii.

Cina am luat-o într-un loc tare fain, cu mult spațiu verde, stânci de cățărat, leagăne pentru copii și mult aer curat, Casa del Guarda. Fiind o vacanță organizată la fața locului, ne-am apucat să căutăm un hotel unde să înnoptăm. Și am găsit unul foarte aproape de restaurant, numit Hotel Valonsadero situat chiar în Parcul Picturilor Rupestre cu același nume. Hotelul este FABULOS cu adevărat, datorită poziționării în mijlocul naturii (pe vârful unui deal, binențeles) și unde esti “îmbătat” cu miros de iarbă proaspătă și aer înmiresmat, urechile îți sunt gâdilate de cântecul păsărelelor și talangile vacilor care pasc în depărtare, iar ochii se bucură de peisajul de poveste.

A fost o zi lungă, dar extrem de frumoasă.
Mâine vom merge mai departe către Burgos și Leon.