Matematica plictisitoare și MIND MAP-ul

Astăzi am început cu matematica și aproape că începusem o criză de furie pe motiv că mi se pare plictisitoare. Numai că mama mi-a luat-o înainte și m-a avertizat că va face ea o criză de furie dacă încep ziua așa.

Bine că la început aveam de făcut înmulțiri cu 10, ceea ce știam deja și mi s-au părut super ușoare.

Când am văzut că urmează înmulțiri cu 25, am cam luat-o iar razna. Mama a tras aer adânc în piept și mi-a spus că răbdarea ei este limitată. Așa că am pufnit de câte ori, dar m-am oprit și am continuat cu lucrul.

Pentru că Nadia deja le făcuse, ne-a întrebat dacă îmi poate ea explica cum se fac înmulțirile cu 25. Am dat ochii peste cap pentru că nu prea doream să îmi explice ea, dar azi nu a fost ziua mea cea mai bună.

Totuși am să vă explic și vouă cum am învățat să fac mental înmulțirile cu 25 și apoi cu 9.

Înmulțirile cu 25 le descompun în alte 2 înmulțiri: una cu 20 și una cu 5.  Pe cea cu 5 o fac în minte de fapt ca una cu 10, iar rezultatul îl împart în două. Iar  cele cu 9 sunt și mai simple: de fapt înmulțesc numărul cu 10 și scad numărul pe care l-am înmulțit cu 9.

Vă arăt aici două exemple:
85 x 25 =(85 x 20)+(85 x 10)/2                        49 x 9 = (49 x 10) – 49
= 1700 + 850/2                                                                = 490 – 49
= 1700 + 452                                                                     = 441
= 2125
După ora de matematică am continuat cu ora de engleză unde am lucrat din manualele Wolsey.

MIND MAP la ora de geografie

Însă cea mai interesantă ora de azi a fost cea de geografie. Eu i-am spus mamei că vreau să fac un proiect despre Japonia pentru că îmi plac samuraii. Nadia a zis că vrea să scrie despre Vatican, țara despre care știam deja că este cea mică țară din lume.

Dar pentru că nu aveam nicio idee pentru proiect, mama ne-a arătat cum se face un MIND MAP.
Astfel că la finalul orei aveam deja foarte multe lucruri despre care să scriem în proiecte. Vă arătăm aici mind map-urile noastre și mi-ar plăcea să îmi spuneți cum vi se par.

PS (Eugenia): Cartea “Brain child” ne-a modelat foarte mult mintea încă dinainte de a deveni părinți și de câte ori am putut am aplicat noțiunile prezentate atât de firesc de Tony Buzan.


V-am extras și vouă ideile cheie ale capitolului despre mind map, în speranța că vă va ajuta în lucrul cu copiii. Ne-am bucura mult să vedem câteva dintre mind map-urile voastre.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *